Въпросите
   
    Колкото по-нагоре се изкачваме в своето умствено развитие, в оформяне на светоглед, в ориентацията си в илюзии и реалност,… толкова по-често ще задаваме въпроси, сериозни въпроси, уместни въпроси!  Умението да се задават правилните въпроси е умение на развиващ се ум!   И обратно: колкото по-малко питаме, колкото по-рядко искаме да разберем истината за каквото и да е, толкова по-надолу ни увлича сетивния свят, притъпявайки умствените ни рефлекси и операции.  Липсата на въпроси, липсата на желание да се ровиш и да търсиш истината по принцип     е плаване по течението,  е липса на рационален импулс,  е нещо,  което ни доближава до полусъзнателните ни братя – животните.
                      " Преценявай човека според въпросите му, не според отговорите".     Волтер
   За съжаление,  при моето 50 годишно наблюдение  питащите, жадните за истината, будно търсещите са може би 3-5%.    Бях 13-15 годишен, когато  освен всичко друго /физика, поезия, шах, бойни изкуства, философия, психология,…/,   реших да проверя какво е това религия. И най-голямото ми учудване беше, че почти всички възрастни, които питах „какво е Бог?” ми отговаряха долу-горе по един и същи начин:   не знам и не ме интересува!*   Липсата на интерес към наука, към абстрактни или житейски въпроси, към чуждото мнение и мироглед, към самия себе си като същност и смисъл, … с времето установих, че е реакция на  малък, уморен или уплашен мозък.    Във всички останали  варианти /3-5%/,  при налични:  съзнателност, здраве, идея, мозък, … е нормално да се появи желание да разбереш.   Ето 20ина елементарни въпроса, които всеки от нас, трябва да си е задавал и да е търсил отговори:
Кой съм аз?        
Какво искам от този живот?
На къде върви съдбата ми?
Кои са основните приоритети в моя личен живот?
Къде греша най-често и защо?
Какво трябва да променя в себе си и какво да утвърдя  за да стане  прав пътя ми?
Какво не достига на мозъка ми, какво на душата ми, какво на чувствата ми – за да съм пълноценен?
Кои са силните и кои са слабите ми страни?
Кой урок трябва да научи душата ми … на този етап от живота?
Какво не ми достига за да съм щастлив?
Къде се намирам?
Кое е съкровището на сърцето ми /и основната ми ценност/  и правилно ли е това?
Къде най-често се дъня и защо?
Кое пречи на IQ ми да расте, на емоциите ми да са спокойни, на душата ми да е чиста?
Коя е картината, думата, човека на моя живот?
Без какво не мога … и защо?
Кое е излишното около мен и защо още го търпя?
Какви са плановете ми за бъдещето, реални ли са и как започват?
Различавам ли илюзия, халюцинация, сън и  … реалност? Сигурен ли съм в това?
Защо живея по този начин?

      Сетих се за тези въпроси днес, докато работех /подготвям стая за шпакловка/.  Искам да кажа, че всеки може да се сети при по-голяма концентрация за още 20, 30, 50  и много по-важни въпроса.    /Разбира се само умните ни въпроси могат да получат умни отговори!/   Ако не се научим да питаме и да търсим отговори за себе си, ако  любознателността ни не се насочи към другите, към света, към невидимото,…. значи менталното ни тяло е останало на ниско, латентно, „неосветено”  ниво   и   шансовете да се справим с тоя живот, да успеем  да се реализираме, както и да преминем крачка по нагоре  / към смисъл, потенция, бъдеще, заложби, спасение,…./   са нищожни.

* или често срещания ефект на Дънинг-Крюгер: "колкото съм по-глупав, толкова повече си мисля, че всичко ми е ясно и не намирам смисъл много да му мисля, да питам..."

                         " Само този, който умее да се впечатлява, получава отговори на въпросите си".     Ерих Бауер

Коментари

  1. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  2. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  3. Душата е като семе, което трябва да покълне, да порастне дърво, да даде плод,… Нашето разбиране за живот и щастие много често е материално, чувствено, инстинктивно. Предполагам всеки вид, който израства до съзнание преминава през това примитивно осмисляне и представа за смисъла на приказката, в която сме герои! За това докато търсим щастие, докато се радваме на живота, докато се лутаме в лабиринта на усещания и желания … идват Аватари от горе и ни дават нагледни лични примери за употреба на душата. Който прочете Орфей, Хермес, Аполоний Тиански, Платон, Христос, Буда, Кришна, Рама, Питагор, Мойсей, … той ще успее да рабере каква е идеята зад машинарията, в потенциала и как да се изпълним със съзнание и светлина така, че душата не само да не закърнее, но да направи крачка нагоре. А инструкции се пишат за роботите, не за потенциалните богове! /От седмица ми се върти идея за статия по тази тема – до месец ще я напиша. Проблемът е че всеки ден, когато работя, текат и преживявам теми - много и различни и не знам дали ще успея някога да напиша всичко, което ми се иска!/.

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог